torstaina, joulukuuta 09, 2004

Meta-silmukka

Terhi peräänkuulutti kommentissaan edelliseen silmukkaan, missä minun linkkini Suomalaiset neuleblogit -sivurinkiin ovat. Ohessa pieni kuvankaappaus, josta asia selkenee. Samalla pääsen puhumaan bittiä, lempiaihettani neulomisen lisäksi.

Kuvankaappaus tästä blogistaKohdassa 1. näemme pienen logon ja linkin, jossa on oranssilla pohjalla valkoinen B ja teksti Blogger. Tämä blog toimii siis Googlen omistaman Blogger-kilkkeen päällä. Niin paljon en osaa vielä bittiä puhua, että osaisin tehdä oman blog-skriptin, eikä minulla ole edes niin paljoa aikaa ja viitsimistä että jaksaisin valmiin skriptin jostain nysviä. Mitä väliä, tämä toimii ihan hyvin?
Sitäpaitsi, kuten näette, Blogger-bloginkin saa yksilöityä sellaiseksi kuin sen haluaa.

Kohdassa 2. näemme pienen logon ja linkin, jossa on kuvattuna päivänkakkara ja teksti BrowseHappy! Tämä sitä varten, että haluan kaikesta sydämestäni promotoida vaihtoehtoselaimia. Lähinnä Mozillaa ja Firefoxia, mutta myös Operaa. Älkää, toistan ÄLKÄÄ käyttäkö Microsoft Internet Exploderia ellei ole aivan pakko! Jos haluatte suomenkielistä vakuuttelua asiasta, hyvä ystäväni Pasi Ruhanen on tehnyt hyvät propagandasivut aiheesta.

Kohdassa 3. näemme pienen vaaleanpunaisen tekstilaatikon ja linkin, jossa lukee Velhottaret. Tämä sitä varten, että tämä blog ei toimisi kunnolla ilman Velhottaria, palvelua jossa oikeat kotisivuni ovat. Tämä palvelin ja hyvät ystävät ovat mahdollistaneet sen, että tällä sivulla on kuvia.

Kohdassa 4. näemme pienen logon ja tekstin HTML-Kit. Tämä sen vuoksi, että teen suurimman osan tämän blogin ja kaikkien tekemieni sivustojen koodista käsin, käyttäen apunani HTML-kit -ohjelmaa. Jos teette HTML-koodia, tai CSS:ää ja olette Windows-käyttäjiä, hakekaa HTML-kit. Säästätte hermojanne.

Kohdissa 5. ja 6. näemme pienet logot teksteineen ja linkkeineen, ja niiden vieressä painikkeet "previous" ja "next". TÄSSÄ ovat minun linkkini eri neuleblogiringeille. Päätin luopua isoista, tilaavievistä linkeistä ja tiivistää asiaa hieman. Olen pahoillani jos linkit eivät ole riittävän selkeitä, parannan kyllä asiaa perustuen palautteeseenne.

ps. kuvia mustista lapasista tulossa tänään.

5 kommenttia:

Blogger Terhi kirjoitti...

Anteeksi, anteeksi! Minä olen nähtävästi ihan sokea, bitti ei todellakaan ole mun lempiaiheeni. Kiitos selvennyksestä. :-)

09 joulukuuta, 2004 10:45  
Blogger Myrtti kirjoitti...

No Problem eli bittislangilla NP, mieleni onkin tehnyt jo pidemmän aikaa vaahdota teille, rakkaat lukijat, siitä, kuinka kamalaa on kun käytätte Internet Exploderia, ja nyt tässä tuli sille hyvä tekosyy :-D

09 joulukuuta, 2004 10:48  
Blogger Susanna kirjoitti...

Olen kyllä aivan samaa mieltä tuon exploderin suhteen. Niin paljon pop uppeja, niin paljon ongelmia... Ennen käytin netscapea ja sitten siirryin Mozillan pariin, ja mun mielestä tämä on nyt ihana, eikä koskaan ole mitään ongelmia. Tosin siirrän yhä kuvat blogiini hellon avulla mutta kohta pääsen siitäkin :)

Voisitko ehkä nostaa vähän ylemmän sitä blogirinkien linkkinappulaa? Omillakin sivuillani pitäisi niin tehdä (mutta kun olen niin laiska...), jottei tarvi kovin alas rullailla, vaan pääsis helposti eteenpäin.

09 joulukuuta, 2004 14:51  
Blogger Katja kirjoitti...

Olet tainnut nyt siirtää rinkilinkit ylemmäksi? Minulla näkyy yläpalkin alla ihan pikkuisen tuosta ikonista joten osasin sitä klikata päästäkseni eteenpäin. Nordic rinki ei sitten näy ollenkaan. Tosin ehkä ongelma onkin tässä exploderissa, mutta työkoneelle kun ei mitään voi itse asentaa...

10 joulukuuta, 2004 13:40  
Blogger Päivi, Lankakomero kirjoitti...

Minä olen käyttänyt vuodesta 98 pääasiassa Operaa. Mozilla on koneella lähinnä sivujen testausta varten ja koska käytän sen sähköpostiohjelmaa, hyvä selain Mozillakin. Pidän Operan ulkonäön ja ominaisuuksien muokattavuudesta. Minulla on usein 10-15 sivua samalla kertaa auki ja Operassa on mielestäni kätevämpää siirtyä sivujen välillä kuin Mozillassa, mutta tämä voi olla pelkkä tottumuskysymys. Operan Notes ja Voice-controlling browsing ovat myös käteviä ominaisuuksia. Joo ja kamalaa minustakin on IE:n käyttö, mutta joitain ei näköjään millään saa siitä luopumaan.

18 maaliskuuta, 2007 11:38  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu